Pages

Tuesday, April 13, 2010

Alice in Wonderland

Kom ganska precis hem från en biokväll med Anzku, och känner mig fullproppad. Pizzaslice, glass, popcorn...bleeh. Jag tänker inte äta något på länge.
Men till saken: vi såg Tim Burtons Alice in Wonderland, och jag måste säga att jag verkligen tyckte om den. Jag har läst böckerna, och fast Burton inte satsade på originalstoryn så tyckte jag ändå att hans berättelse kändes som en någotlunda logisk fortsättning på historien. Eller rättare sagt precis så icke-logisk som man kan vänta sig av underlandet. Rollbesättningen var väldigt lyckad, kostymerna underbara och specialeffekterna härligt gjorda. Johnny Depp är ju bara för underbar, han är nog en sådan som lyckas i varenda film han är med i. Och i den här filmen var växelverkan med de övriga skådespelarna särledes lyckad. En bra film!

Som kronan på verket var ju att en av trailerna före filmen var för dokumentären Rautaa Rajan Taa, en uppkommande dokumentär om finsk metalmusik. Jag hoppade högt av förtjusning i stolen då jag såg alla som uttalade sig bara i trailern. Den ska jag se, det är ett som är säkert! Jag sätter med trailern nedan: även om många av er inte förstår vad de säger kan det ändå vara roligt att se...

No comments:

Post a Comment