Pages

Thursday, April 8, 2010

Anorexi

Sådant här gör mig så ledsen. Via Emzi hittade jag en blogg, http://ana.ratata.fi/, som ägs av en 16-årig flicka som kämpat med anorexi i fem år.
Fem.
Fem år.
Sedan hon var elva.

Sådant är bara för hemskt. Varför sätter den här världen idag så idiotiska krav på människor att allt fler mår sämre och sämre hela tiden? Studietiden förkortas, pensionsåldern höjs, bidragen blir allt lägre - och så undrar man varför självmords-, sjukdoms- och olycksfallen bara ökar. It's a sick, sick world alltemellanåt.

Om ni råkar på en sådan blogg, gå så gärna in och skriv en liten, uppmuntrande kommentar. Det kan betyda så mycket för personen.

On a lighter note: resultaten från Tietoliikennetekniikan perusteet har kommit, och jag lyckades få en 3:a i kursen (skala 0-5). Jag är faktiskt riktigt nöjd, eftersom jag inte satsade så jättebra på kursen. Skoj att veta att jag antagligen hade kunnat dra en femma om jag orkat läsa. Men som sagt är jag nöjd.

No comments:

Post a Comment