Pages

Sunday, April 11, 2010

Ylonz

Ölorienteringen igår den 10.4. var bara totalt fantastisk (se Ylonz hemsida för mer info om vad den egentligen går ut på). Jag, Miika och Mika startade halv ett-tiden från Otnäs i full utstyrsel: TF-halare, cowboyhattar, halsdukar knutna i trekantsform om halsen (Miika hade en vit, Mika en svart och jag en ljusröd - the good, the bad and the fabulous), sheriffstjärnor på bröstet och pistoler i bältet. Mika hade en pistol med ljud, medan min och Miikas pistoler sköt ut en flagga som det står "BANG!" på.
Startölet dracks snabbt, och sedan ägnade vi alltför lång tid på att lösa ledtrådarna. De var faktiskt inte alltför svåra: en irc-konversation mellan C.G.E. Mannerheim, Alexander II och Paavo Nurmi som ledde oss till en bar i Hagnäs, en rubiks kub som rätt löst gav adressen till en pub i Kasberget, en modifierad bild av monopolbrädet som gav adressen och namnet på en bar i Rönnbacka, ett dagboksinlägg skrivet på pampesiska (=allmänt begrepp på olika österbottendialekter) som ledde till en bar i Böle, en 1800-tals gatuplanbild som ledde oss till en bar nära Sandvikens torg och ett korsord att lösa som gav namnet på en pub i slutet av Mannerheimvägen dvs någonstans i Haga. Vi kunde lösa alla ledtrådar, men när vi sedan besökt fyra konstaterade vi att tiden tog slut och åkte till Otnäs för att hinna i mål innan det stängde.

Men roligt var det! Miika hade bränt en cd med soundtrack från en massa westernfilmer som vi spelade helatiden medan vi gick, och på vägen köpte vi två kokosnöthalvor som en av oss klapprade med så att det lät som en häst. Till en början kunde jag inte sluta skratta när vi gick med klapprande ljud och dramatisk musik omkring oss. Alla underliga blickar vi drog till oss var också otroligt roligt. För att inte tala om Miikas och Alberts episka gunfight medan vi tillsammans väntade på bussen till Otnäs.

Efterfesten var också väldigt rolig. Men jag insåg att jag blir ganska kelsjuk då jag dricker, speciellt om killkompisar är i närheten. Frågan är om det kanske skrämmer bort killarna, hmm. Anyways så var det en rolig fest, och jag fick många kramar.

Bilder kommer upp på min bilddagbok så fort fotograferna lägger upp dem på TF:s hemsida och/eller Miika skickar sina foton till mig.

No comments:

Post a Comment