Pages

Wednesday, May 5, 2010

A maniac on the floor

Jäklar vad onödigt det känns att stiga upp så att man är i skolan kl.8 alla dagar den här veckan, förutom fredag, eftersom föreläsningen 8-10 är den enda jag både hade idag och har imorgon. Trött som tusan är man också.

Dansträningen idag var...intressant. Vi har övat in två olika koreografier, den ena till en mix av Maniac från Flashdance och Fame från, well, Fame, och den andra till en remix av dendär låten som jag inte vet vad heter men vars refräng går typ "Ooooo...aiaa-aa-io. Owa, owa, owaaaa (alallallalla)"...vet ni? ;D Nå, i alla fall så har vi gjort färdigt Maniac redan för en tid sedan, så den var det bara finslipande på. Men den andra ("Haussi", eller "House" stil som Nikke kallar det) har vi fortfarande inte fått färdig. Vi gick en bit vidare idag igen, men sedan kom ett svårt pendulumsteg emot som många hade problem med. Och där stannade det. I långsam takt är det inga problem, men eftersom vi ska göra det dubbelt så snabbt så ökar direkt svårighetsgraden enormt (jag undrar om den funktionen är exponentiell). Steget fungerar nog för mig, men om jag försöker sätta händer med får jag problem.
Vi får se nästa vecka. Då har vi en 1½ timmes övning på fredagen och dessutom genrep efter det - föreställningar på lördag och söndag. Det här blir roligt! :)

No comments:

Post a Comment