Pages

Wednesday, June 2, 2010

Program

Plötsligt visar det sig att jag är upptagen varenda veckoslut ända in i juli. Vad hände riktigt? Tja, nästa veckoslut blir kusin Axel student, så han ska firas hela lördagen. Veckoslutet efter (11-13.6.) det har Jonny lurat mig att följa med till Vasa för att träffa studiekamrater som tillbringar sommaren hemma i Österbotten, och samtidigt fira hans födelsedag i förtid. Veckoslutet efter det (18-20.6.) drar jag till de vackra slätternas land ännu en gång eftersom Missionsfesten i år äger rum i Oravais. Och sedan är det midsommar, vilket för mig betyder en tripp till Åland. Interesting times, once again.

Men idag fick jag träffa Pontus (som tycker att man bara för att ett matematikprov går bra inte ska låta bli att läsa till fysikprovet), Jonny, Otto, Tuba, Micke, Lukke, Johannes och några till på TF eftersom jag åt lunch i Otnäs. Onsdagsspaghetti för första gången på flera veckor var himmelskt. Och så var det sjuttons varmt på terrassen, så jag måste köpa en glass innan jag åkte hem och äntligen bokförde alla böcker jag läst sedan april.

Bara för att den är rolig tänker jag copypaste:a Jonnys text på facebook eventen för hans pre-födelsedagsfest. Speciellt FAQ:n är beundransvärd!


Tiden går och människor blir äldre. Detta händer mej, även om jag gjort mitt bästa för att förbli evigt ung. Jag väljer där emot att inte sörja utan fira, i flera etapper dessutom. Nu råkar det sig så (helt av en slump) att första festen äger rum i österbotten! Så kom med och fira att jag är ett år närmare graven och att mänskligheten kanske har en framtid. Ta med er era sångböcker (om ni äger sådana) och en massa sprit och kom och sitza med mej!

Översättning så alla pampeser skall förstå:
Tiidin gaar o folke blir gaamlan. He händer mej o, fast ja sku ha gjort mett bästa fö ti va evigt ong. Men ja sörjer int utan firar i fleir etapper. Nu råka e sig (heilt i misstag ) att föschta festin e i Österbotten. Så kom me o fiir att ja ji eitt år närman graavin o att mänskligheitin kanstji har ein framtid. Ta me egna sångböcksjer (Om ni har ein egen) och en massa Moscha o kom o sitz me meeg

Vad kommer det att hända där under kvällen?
-Sitz
-Magnus kommer att dra en show!
-Fri samvaro
-Möjliga lekar/spel

FAQ:

Q1.) Var?
A: Båskastået 52, infart via stundarsvägen om man ämnar lämna ett fordon någonstans. Mera information så som köranvisningar och kartor kan levereras vid behov.

Q2.) Vad?
A: Sitz! Ta med egen snaps och andra uppmuntrande drycker. Maten bjuds det på.

Q3.) När?
A: Herrens år 2010 12 Juni klockan 17 framåt.

Q4.) Klädsel?
A: Klädsel är helt frivillig. Den rekommenderas dock.

Q5.) Är du singel?
A: För dej baby, anytime!

Q6.) Vad vill du ha till födelsedagen?
A: Svår fråga, sku inte tacka nej till Alaska. Offergåvor är inte obligatoriska men tas gärna emot.

Q7.) Hur kommer jag dit?
A: Det beror på varifrån du startar. Det är ju i österbotten så allmänna transportmedel så som buss och metro är närapå obefintliga. Därav rekommenderas det att man antingen kommer i gruppskjuts eller taxi. Kan möjligen hämta någon före festen börjar om det inte är allt för långt borta och panik, men hem kör jag ingen före nästa dag. Egen bil är möjligt men inte att rekommendera, för då är det risk att man inte kan köra hem den.

Q8.)I'm using gcc and I get some compilation errors, what is wrong?
A: GCC parses your system header files and produces a modified subset which it uses for compiling. This behavior ties GCC tightly to the version of your operating system. So, for example, if you were running IRIX 5.3 when you built GCC and then upgrade to IRIX 6.2 later, you will have to rebuild GCC. Similarly for Solaris 2.4, 2.5, or 2.5.1 when you upgrade to 2.6. Sometimes you can type "gcc -v" and it will tell you the version of the operating system it was built against. If you fail to do this, then it is very likely that Apache will fail to build. One of the most common errors is with readv, writev, or uio.h. This is not a bug with Apache. You will need to re-install GCC.

Q9.) Får min vän/pojkvän/flickvän/hund komma med?
A: Om ni tror att personen/djuret är färdigt för att möta mangi så finns det inget som hindrar en att ta med en avec (om jag ger mitt samtycke såklart). Meddela gärna om detta god tid i förväg. Deadline 8.6.2010. OBS! Alla pojkvänner/flickvänner/hundar/vänner som kommer med bör vara rumsrena!

Q10.) Finns det övernattningsmöjlighet?
A: Om man tar med ett tält så finns det stora möjligheter att man får resa det någonstans, men inga överlopps innomhusplatser finns. Detta gäller inte om man heter Frida.

Q11.) Jag är allergisk!
A: Nej du är full. Men om du lider av allergier så meddela det så skall vi försöka fixa något som alla kan äta.

No comments:

Post a Comment