Pages

Saturday, July 24, 2010

Lekholmen

Åtminstone ett besök på den underbaraste ön i Helsingfors skärgård behövs varje sommar, tycker åtminstone jag. Bland annat därför åkte jag idag ut till Lekholmen och passade på att träffa Pocks som jobbar där på Matteus församlings skriftskolläger just nu. Lägret hade väldigt lägligt besöksdag, så förutom Pocks stötte jag ihop med andra bekanta som Cami och Johan. Och då har jag inte räknat in hela ledarteamet (med vår nya, tuffa ungdomsledare Daniel!).
Det blev tre trevliga timmar på den underbara ön. Föräldrarna vann volleybollmatchen mot skriborna (som vanligt), och ungdomarna uppförde en bra version av sketchen Patricia skrev ihop förra året - Öjvind och de fem önskestenarna. Pojkarna som spelade de goda féerna gjorde ett fint jobb och hade helt tydligt tagit intryck av Tommy och Erik förra året (klicka för bild). Jag hann också skriva ett fint brev åt ledarteamet, som jag hoppas att de läser i kväll, och prata mycket med Pocks. Det var länge sedan vi sågs (april?), så lite catching up behövdes. Catch up on the important stuff hann jag också göra med Johan under de båda båtresorna, vilket var väldigt trevligt!
Däremot fick jag en stor släng av Lekisabstinens och det kändes som om jag var på väg åt helt fel håll då båten åkte iväg. Läger nästa år? Det får man hoppas.

1 comment:

  1. Det behövdes verkligen catching up! :D Donera blod, någon dag här innan jag åker iväg? :)

    ReplyDelete