Pages

Sunday, July 25, 2010

RopeCon

Finlands största rollspelskonvention har hela det här veckoslutet gått av stapeln i Otnäs, men det var först idag som jag tog mig tid att åka dit och ta en titt. Jag och Stella åkte dit tillsammans och roade oss en stund med att spionera på Leo och Tatu när de höll på att boffa på Alvarin aukio. Att boffa är i princip att slåss med egenhändigt gjorda vapen bestående till stor del av skumgummi men med en hård bas så att de inte böjs. Vi såg också på när Finska mästerskapet i fäktningsboffande avgjordes, och när pojkarna hittade några andra killar att slåss med i grupp så tog jag och Stella några egna rundor med de vapen som blev över. Det måste ha sett väldigt snyggt ut *host* men vi hade jätteroligt, vilket väl ändå är huvudsaken. Ganska jämspelta var vi också på det stora hela (till en början vann jag mer, och mot slutet vann Stella mer). Tyvärr tog ingen foton av oss då vi slogs, men jag har flera bilder av killarnas fighter.

Finalisterna i boffnings-FM

Stella prövar sin lycka mot Leo



Det större gänget pojkar som förbereder sig för strid

No comments:

Post a Comment