Pages

Monday, July 5, 2010

Volleyboll

Jag tycks döpa en del inlägg efter bollsporter. Vad är näst ut, korgboll? Mycket möjligt...
Men vad jag alltså skulle skriva var att vi idag spelade en jättefin volleybollmatch. Med "vi" menas just nu kusiner, småkusiner och småkusiners föräldrar: pappas kusiner Johan och Anki, Ankis man Mats, Johans barn Zacharias, Alexandra och Christian, Ankis barn Albin och Benjamin, pappas kusin Jans dotter Maria, min farbror Björns son Måns, min faster Monicas barn Ville och Matti, samt Tova och jag. Hängde ni med där? 14 personer var vi alltså allt som allt på planen. Inte undra på att vi får bra spel till stånd! Volleyboll tillhör sommaren på Kumlinge lika mycket som att läsa Tintin gör. Bäggedera är något vi väldigt sällan sysslar med när vi inte är på Kumlinge. Traditioner är till för att hållas!

Btw så skriver jag det här inlägget från Kumlinge biblioteks dator. Inte för någon speciell orsak, utan bara för att det tar en stund för oss att låna alla böcker (speciellt när datasystemet här krånglar) och en dator råkade stå påslagen bredvid disken.

No comments:

Post a Comment