Pages

Monday, July 26, 2010

Well, well, well

What do we have here?
Lökvik återigen, mina vänner! Eftersom jag bara stannar här tills på torsdag packade jag alla mina tillhörigheter i en ryggsäck - men smart som jag är glömde jag ju både pyjamas och långbyxor. Som tur är lånade min snälla faster ett par byxor åt mig.
Jag och pappa fick också slåss en stund med internetkopplingen innan den började fungera här i stugan, men som ni märker är allt i sin ordning nu. Vi hann också med ett besök på biblioteket, där jag hittade den första boken i serien A Song of Ice and Fire. På svenska, tyvärr, men man tager vad man haver. Jag har tänkt läsa den serien redan i några år, och nu är några bra dagar att börja. På vägen hit läste jag nämligen redan ut The Princess Bride av S. Morgenstern som Tova hade hittat i England. Boken var väldigt bra, och filmen har faktiskt varit den trogen i nästan allting (filmen är awesome, du vill se den).
Fiskelyckan tycks ha vänt till det bättre här: i morse hade Zacharias och Johan dragit upp 31 abborrar vid Slätnabba. Helt otroligt! Senast vi fick så många på en gång måste vara flera år sedan. Ville och Måns är ute och lägger nät just nu, så i hoppas att de har lika stor tur.

Nu, om ni ursäktar mig, tänker jag gå och äta en skål färska jordgubbar.

No comments:

Post a Comment