Pages

Friday, August 13, 2010

Blandat

Fredagen den trettonde har ganska nyss infinnit sig, och vi får se vad den dagen bär i sitt sköte. Men torsdagen den tolfte var ingen dålig dag, minsann. Första dagen hemma efter bilsemestern i östra Finland, och jag lyckades vara på språng hela dagen. Bilder har jag i skrivande stund (01:38) inte laddat upp ännu, men de kommer att finnas åtminstone i min bilddagbok och antagligen också på facebook, bara jag orkar ladda upp dem.
Första halvan av dagen ägnade jag, Tova, Fille, Malin, Jusku och Cami åt att filma klart vår episka Battle against the Grass som jag bloggat om tidigare. Om ett gott skratt förlänger livet gav de timmarna oss åtminstone flera minuter till att leva, om man bara tänker på den totala tiden som ägnades åt skratt. Då gymnasisterna drog till stranden åkte jag i stället in till stan och träffade Tatu. Dumt nog gick vi bl.a. till Akademen, och jag promenerade därför ut med en ny Terry Pratchett-bok. Jag borde inte köpa fler böcker när jag redan har så många jag vill läsa.
Kvällen ägnades åt Trotsallt, och det kändes absolut awesome att få jobba med pjäsen igen! Sandra saknades pga sjukdom (hoho, allitteration!), men i övrigt var alla på plats. Det blir spännande att se hur scenerna utvecklas när vi nu ska ägna veckoslutet åt långa repetitioner.
Senkvällen har bestått av LoL. Hittills har jag och Jonny råkat ut för svåra motståndare, så vi ska se hur den sista matchen går.

En bild från bilresan bjuder jag på: Tova och jag i Kitee centrum

No comments:

Post a Comment