Pages

Thursday, August 19, 2010

Northern Kings

Vad kan man säga om det här bandet?
Det är super-freaking-awesome! Eliten av Finlands metalsångare som sjunger 80-talscovers: det kan ärligt talat knappast bli bättre. Jag är sjukt nöjd över att jag fick höra talas om keikkan i tid (tack Ylva!), och att det dessutom var deras första helt officiella keikka gjorde ju inte saken sämre. Lite besviken var jag på att de inte hade på sig sina fina kostymer de har på sina cd-covers och promobilder, men en sjukt fin keikka var det. Tony och Marco spexade som vanligt både ensamma, med varandra och med de andra två, Jarkko lekte Carola med en stor fläkt som stod på scenen, och J-P blev ombedd att ta av sig skjortan av någon i publiken. Först ville han inte (då kom de andra och drog upp hans skjorta en bit) och sade att i så fall får publiken också ta av sig sina skjortor.
"Paita paidasta" sa Tony. Skjorta för skjorta
"Naiset näytää paljon hienoimmilta paidattomina" sa Marco. Kvinnor ser mycket bättre ut utan skjortor
Men sedan efter några sånger fick publiken som de ville.
"Tämä ei tule olemaan kaunista" varnade J-P innan han började knäppa upp sin skjorta. And the crowd went wild... Det här kommer inte att vara vackert
"Ne naiset saa aina tahtonsa läpi" klagade Marco på skämt medan J-P drog sin show. Tja, kanske det. Kvinnorna får alltid sin vilja igenom

Nå, allt som allt var det en jättefin keikka! I slutet fick jag också skaka hand med Marco, Tony och Jarkko, så humöret var på topp när jag sedan åkte hemåt. Tavastia är ett trevligt ställe att se på lite mindre bands keikkor! Att ha t.ex. Nightwish där skulle aldrig funka mer, folk skulle bli krossade. Som det nu var hade alla riktigt bra med utrymme att stå, och trots att scenen är så liten såg man bra. När jag nu ser igenom mina bilder märker jag att min kamera gjort dem väldgt grötiga...jag måste experimentera med fler inställningar nästa gång. De jäkla blinkande strålkastarna gör det svårt att hitta en enda bra inställning.

Idag är det premiär för vår pjäs Dinner with Audrey! 30 personer har beställt biljetter till premiären, helt otroligt! Nästan lite för många. Förhoppningsvis får vi även publik till de andra föreställningarna!

(Anm. keikka=spelning, typ)

Northern Kings
Jarkko & Tony

Marco

Shirtless J-P

No comments:

Post a Comment