Pages

Monday, August 9, 2010

Östra Finland

Jaha, hörni. Jag var inte säker på att vårt hotell skulle ha en dator till allmänt förfogande, men det har de, och utan tidsbegränsning verkar det som! Alltså hinner jag skriva ett snabbt blogginlägg innan jag drar mig tillbaka till hotellrummet.

Resan har gått bara bra. Vi stannade i Fredrikshamn där vi drack kaffe och såg på befästningarna där, i Villmanstrand där vi åt lunch och såg på befästningarna där, i Imatra där vi drack kaffe och beundrade Imatraforsen, och slutligen i Punkaharju där vi ska bo de kommande två nätterna. Vårt hotell är jättemysigt, gammaldags och bekvämt, och Finlands äldsta ännu fungerande hotell. Det ligger helt nära sjön Pihlajanvesis strand (bara ner för åsen), och vi har redan tagit oss en jätteskön simtur i sjön. Runtomkring hotellet finns också flera korta vandringsleder, och idag tog vi oss en promenad kring den 3,5 km långa "Kulturleden". Härliga landskap var det, både upp och ner för Salpausselkä och ner till sjöns strand.

Imorgon hägrar en utflykt till Kitee samt några andra ställen här i närheten. Det blir awesome!

1 comment:

  1. Sv: Tack, det gör jag, mycket bättre <3 Haha, kaffe är bra om man måste få igång hjärnan, men det var ingen smaksensation, men jag ska lära mig dricka det! :p

    ReplyDelete