Pages

Tuesday, September 28, 2010

"A good traveller has no fixed plans, and is not intent on arriving"

Veckoslutet gick inte alls enligt planerna, men för en gångs skull hade jag faktiskt ingenting emot det. Tatu hade skaffat program åt sig för både lördagen och söndagen, så jag skulle bara hinna se honom ett par timmar på lördagen då vi tillsammans med Tova for till Stockmann för att träffa Don Rosa (fast den planen gick i stöpet när vi såg kön som slingrade sig från Akademen ner mot Alexandersgatan och förbi Stockmanns huvudingång...över 500m. Big fat chance). Men när det sedan var tid för honom att åka iväg och han ringde till sin kompis för att bekräfta hade det tydligen blivit lite strul med personers deltagande. Det här ledde till att han och hans kompisar började ringa i kors till varandra och bara blev mer förvirrade hela tiden. Så när jag sedan till sist tog och ringde till Stella (som ju är Tatus bästa vän Leos flickvän) bevisade vi en gång för alla att det behövs kvinnor för att planera något. Vi talade kanske 10 minuter och hade sedan ordnat allt: vi (Tatus&Leos kompisar, jag, Stella och vår vän Petra) skulle alla ses kl.18 framför Kitty's (en bar) och där spela några spel tillsammans. Klappat och klart, pojkarna tyckte det passade bra, och jag och Stella
kunde med befog konstatera "Män!".
Kvällen blev alltså väldigt trevlig! Vi testade ett nytt spel som Tatu uppfunnit, och då vi tröttnade på stan åkte vi i stället hem till en av hans kompisar där kvällen/natten spenderades på att spela Wii och senare ett gissningsspel. Oplanerat åkte jag hem till Tatu och spenderade natten där, och nästa dag blev jag kvar för att se på hur pojkgänget (något utökat) dök upp hos honom en efter en, och de alla spelade Warhammer och Magic tillsammans. Endast med undantag för ett par timmars paus då jag var hemma och åt lunch spenderades alltså hela veckoslutet tillsammans med Tatu då jag först trott att jag inte alls skulle hinna träffa honom. Inte så illa, med andra ord



On the backside, jag tror att jag håller på bli sjuk igen. Ända sedan lördagen har jag pendlat mellan att ha varmt på gränsen till att svettas, och frysa på gränsen till att hacka tänder. Det känns inte alls bra, speciellt som jag den här veckan har 7 olika räkneövningar att fixa i skick. Vi får se hur det blir.

(jag återkommer med ett inlägg om phuxintagningen i fredags så snart jag får tag i bilder av TF:s fotograf)

No comments:

Post a Comment