Pages

Sunday, September 5, 2010

"I think being an adult is learning not to be ashamed of what you want."

Är man vuxen då man tillbringar en del av en efterfest med att analysera två olika sorters whiskey tillsammans med några andra personer? Jag som inte ens tycker om whiskey, egentligen. Och jag har fortfarande problem med att tänka på mig själv som vuxen. Jag är myndig, jag är äldre än vissa, jag har mer livserfarenhet än andra. Men vuxen? Det är något lite annat, fortfarande. Åtminstone för mig.
Men det som en sidonot. Inledande sitzen var ganska så awesome, förhoppningsvis lyckades vi lära phuxarna något under kvällens lopp. Få se om jag någon gång vågar ta andra bekanta till TF:s fester...teknologer är trots allt ett släkte för sig, så det kan vara en stor kulturkrock.
Både gårdagen och denna dag har dock gått åt till nästan ingenting. Jag har inte haft inspiration eller ens motivation att skriva något till Trollkarlsskolans kursmaterial och inte orkat läsa någon av mina böcker. Det enda jag har gjort är suttit framför datorn och spelat League of Legends. Eller ja, jag såg ju faktiskt på två filmer: Rent filmed live on Broadway (jag är en sådan Rent-nörd nu igen) och Enchanted. Men eftersom skolans server kosh upplyser mig om att "I will teach you... about you. Until you are ready... to fight legends." tänker jag fire up LoL igen. Jag har trots allt en ny champion att lära mig spela!

No comments:

Post a Comment