Pages

Thursday, October 7, 2010

Vikariat

Att vara vikarie är nice! För tillfället sitter jag och övervakar när en grupp abin i Brändö skriver slutprovet i Mo6 - textkompetens, naturligtvis. Det är bara pianot där borta vid väggen (och förstås the Internet) som lockar mig bort frånde uppgifter jag egentligen tänkte göra under dessa tre timmar: todarelaskaren (nästa veckas räkneövning i sannolikhetslärakursen), en renskrivning av Shamandalies noter åt Tova och kanske lite räknande på Stack- eller Elektronikuppgifter. Men pianot måste vara tyst så länge de skriver prov, och om jag bara har todarens uppgiftspapper uppe på skärmen så går det riktigt bra. Jag har redan hunnt räkna klart fyra av veckans matematikinlämningsuppgifter och hela fjärde omgångens javauppgifter, så jag är nog på vinnande sidan.


Nu stör mig mest det att Kaskö tydligen vägrar svara på mina mail angående Furahakörens keikka där om ett par veckor...

No comments:

Post a Comment