Pages

Thursday, November 18, 2010

Bastu, dans, java och todare

Mycket hinner hända på några få dagar. En bastukväll med Rumpskakar var väldigt avslappnande efter ett trevligt valmöte i tisdags, och dessutom lyckades Kisadora faktiskt få mig att förstå vad det är jag till näst kan och skall sy på min kavaj. I onsdags skedde ett smärre under på todarelaskaren: plötsligt förstod jag hur jag skulle lösa veckans uppgifter! Prujande från facit i all ära (hail the ones som kom ihåg att kopiera dem innan informationen från förra årets kurs togs bort!), men när man får en stark aha-upplevelse mitt under en räkneövning förbättrar det ens dag ganska rejält. I onsdags var det också dansträningar, och Jäätelökesädansen är nu fullbordad! I alla passager utom en är jag ganska långt framme (jag hatar att dansa långt bak i salen!), och den är nog en dans man verkligen trivs med.


Idag...var lite av en bleh-dag. Jag skulle skriva mycket på mitt Adventure-javaprogram, men gjorde i stället en hel del annat i stället. Nog för att det andra också var nödvändigt, men i alla fall. Tur att både Nessi och Jonny hjälpte mig med koderna då jag körde fast. Teatern var också, för en gångs skull, lite mindre inspirerande än vanligt. Vi repeterade en enda scen, och den inte ens helt och hållet ordentligt. Att spela stupfull är dessutom ganska jobbigt. Jag säger bara det!

No comments:

Post a Comment