Pages

Thursday, November 4, 2010

Dancing spree

Denna vecka har sannerligen bestått till stora delar av dans- eller andra koreografiövningar. Måndag kväll extra teaterövningar med TrotsAllt, tisdag kväll träningar med Rumpskakar, onsdag kväll först extraträningar med Rumpskakar och sedan showdanceträning, och ikväll är det åter teaterövningar. Jag känner minsann i musklerna att jag fått anstränga mig både igår och i tisdags; speciellt Rumpskakars dans "Snake charmer" har gett mig några helt otroliga muskelspänningar i nacken och mellan skulderbladen. Inte att förglömma Nikkes (numera) sedvanliga benstretchningsuppvärmning som minsann ger efterkänningar i låren följande dag. Däremot är feelisen på topp eftersom det faktiskt känns som om jag gjort framsteg den här veckan! Halva "Java" blev inövad igår på Rumps tehotreenit (för mig, de som stannade ända till slut fick den övat till slut), och Jäätelökesä börjar kännas bättre och bättre för varje gång.
Nu är det bara att vänta och se hurudan koreografi Saara har beslutat sig för att kasta på oss i maskscenen i Trotsallt. Also: besök vår teaterblogg!


No comments:

Post a Comment