Pages

Saturday, November 6, 2010

Logementvärdens plågor

Höstdagarna har åter anlänt till Tammerfors fagra nejder, och var annanstans kunde jag då befinna mig?
(kanske i Otnäs på LANning out Loud fr.o.m. imorgon kl. 13:37, men that's beside the point)
I år, liksom många år före detta, jobbar jag frivilligt som talkoarbetare under hela Höstdagarna, men i år har jag fått uppdraget som logementvärd på mina axlar - tillsammans med några andra, naturligtvis. Det innebär att jag, tillsammans med tre övriga, har ansvaret för alla deltagare som övernattar i Ristinarkun koulu. Till ansvaret hörde idag att ställa i ordning klassrummen så att folk ryms och sova i dem (på golvet), sätta upp affischer, dela ut material åt deltagarna, samt småsysslande som att hjälpa till i cafét i Sampola (skolan där allt program hålls; i Ristinarkku sover bara en del av deltagarna eftersom alla inte ryms i Sampola), sitta i infot, och om man hinner och vill delta i det program som ordnas (läs mer på Höstdagarnas hemsida). Dessutom hör det till logementvärdarnas uppgifter att någon hela tiden ska finnas tillgänglig för deltagarna under natten. Det innebär för vår del att vi delat upp natten i pass, och jag har denna natt (som tur är) fått det första passet från 01:00 - 01:45. Så nu sitter jag här. Nästan alla de övriga logementvärdarna är dock också vakna fortfarande eftersom de söta små änglabarnen (*host*) inte riktigt blivit lugna ännu, och dessutom har jag skype uppe och pratar med Tatu.

Ja, det här innebär två ganska sömnlösa nätter i rad. Och ja, jag har redan sömnbrist från hela den här veckan. Men jag skulle ändå inte missa Höstdagarna för nästan något! Att träffa underbara personer som man träffar ungefär två gånger om året är alldeles för roligt för att låta passera. Talkoteamet har superfeelis (fattas bara annat när det består av så fina människor), och jag hoppas att alla höstdagsdeltagare får det lika roligt!

Imorgon blir det antagligen powernap tillsammans med Pontus och kusin Axel i något skede.


No comments:

Post a Comment