Pages

Tuesday, December 7, 2010

LotRO

Lord of the Rings Online... säkert det spel jag spelar mest för tillfället. Mitt LoL-spelande har sjunkit ganska drastiskt även om sporadiska matcher spelas då och då (mest då Jonny och/eller Nessi och/eller Osccu ber mig med i ett spel). Igår kändes det speciellt mycket, då jag och Tatu satt i ett drygt 12-timmars samtal på Skype och över hälften av den tiden även spelade LotRO. Förstås dök det upp pauser, som då vi i tur och ordning tog matpaus, eller då jag sprang iväg till tv:n för att se min farbror och min farfar hälsa på president Halonen på slottsbalen (Linnan juhlat låter så mycket bättre).
Men konsensusen är att vi båda avancerade tre levels (level 20, whoop whoop), craftade något otroligt mycket, spelade igenom åtminstone 30 quests, och jag fick tillräckligt mycket silver för att köpa en egen häst. Äntligen...det säger jag bara.

Vad är nu sedan det roliga i det, kan man fråga sig.
What's not to like? undrar då jag. Att själv få springa omkring i Tolkiens värld, träffa välbekanta figurer och samtidigt se storylinen från böckerna utvecklas (med lite egna tillägg, måste det ändå erkännas) då man avancerar i Midgård. För ett stort fan kan det knappast bli bättre.


No comments:

Post a Comment