Pages

Wednesday, May 18, 2011

Sonata Arctica

Jag märkte att jag inte skrivit så mycket som en rad här om konserten på Nosturin 27.4. Den kvällen var vi alltså ett gäng som tog oss dit för att se Sonata Arctica uppträda på sin sista Helsingforskeikka för den här turnén. Så hurudant var det?
Jag tror att ordet som bäst beskriver konserten är fan-freakin'-tastic. Pojkarnas samspel var underbart att se på, och stämningen låg på topp typ hela tiden. Min egen adrenalinnivå sköt så i höjden att jag inte kände av någon trötthet alls, trots att jag innan konserten hade viljat lägga mig ner och sova. Den akustiska delen var jättevacker och otroligt uppskattad, jag hoppas att de fortsätter med det i framtiden! Spexandet var också på topp - behöver jag säga något mer än Tony the rapper under Fullmoon introt?
Som vi alla vet säger dock en bild mer än tusen ord, så här kommer några bilder från konserten. Resten finns på min bilddagbok. En setlista syns längst ner.

Hela bandet i blått ljus
Fart på!
Tony the rapper!
Rocking hard!
Akustiskt
Elias
Gungande Tony
Setlista:
Everything fades to grey
Flag in the ground
The last amazing grays
Juliet
Replica
Blank file
As if the world wasn't ending
Paid in full
Victoria's secret
Instrumental paté
The misery
Fullmoon
In black and white
Mary Lou (acoustic)
Shy (acoustic)
Letter to Dana (acoustic)
Caleb
Don't say a word

No comments:

Post a Comment