Pages

Friday, August 5, 2011

Dag 15: Det här året

Oj. Vad har jag riktigt gjort i år? Bloggen och bilddagboken to the rescue!

Januari inleddes med nyårsfirande i goda vänners sällskap. Bara ett par dagar senare flög jag till Sverige för att delta i Trollkarlsskolans lajv i Strömsund. Det var några fantastiska dagar, att få träffa stora delar av admingänget och några till och lajva så mycket man ville...jag tror ganska säkert att jag lärde känna både Lethrin och Elena (mina sidokaraktärer) mycket bättre under den tiden, även om det bara var under flumlajven de visade sig. Inte långt därefter hade vi i Trotsallt våra sista föreställningar av pjäsen Hänglås. Vackert och vemodigt, som alltid. Ett par veckor senare köpte jag min Xbox 360, och kort därefter tog UK 2011 sin början. Som vanligt (kan jag nästan säga, eftersom det hänt 3 år av 5) satt jag i presidiet, för andra året i rad som teknisk sekreterare, och skötte om powerpointpresentationerna under plenum. Under januari hann jag, Tatu, Leo och Stella också med ett par rollspelssessioner, som jag numera minns beklagansvärt lite av. De var intressanta, i alla fall, och vi ritade en karta för världen vi rollspelade i.

Februari började med lite förkylning, men första veckan i sagda månad avslutades med ett fantastiskt fyra dagars födelsedagsfirande. Torsdag kväll, RKBS; fredag kväll kompismiddag; lördag dag och kväll jubileumskickoff med Humpsvakar, och söndag dag Kårspexlunch. Resten av månaden förflöt i en studiedimma.

Mars inleddes med tentperiod, och innan den höll jag på bryta ihop av all stress. Efteråt blev jag sjuk, men tog det därmed också lite lugnare. Med Trotsallt diskuterade vi vidare och var också och såg på pjäsen Aurora Helsinki. Med TF Rekry var jag i mitt gamla gymnasium och försökte ragga abiturienter att söka till Aalto-universitetet. Månaden avslutades med TF:s årsfest, vilken var en av de bästa festerna i år. Både själva banketten, efterfesten och sillizen. I mars introducerades också den nya sidan Magivärlden, som baserade sig på Trollkarlsskolan.

April kom med dimma och vårregn, men fortfarande krävande studier och prepkursförberedelser. Furahakören uppvaktade sin grundare och hedersidirigent Guggo på hennes 70-årsdag, tre amerikanska släktingar kom på besök, och våra tre danser tog form i Studio90. På palmsöndagen var det riksdagsval, och långfredagen flög vi till Tyskland med familjen där vi spenderade fyra dagar. Vi hälsade på pappas kusin Annika, såg Vfb Stuttgarts bästa match för säsongen och körde ungefär 900km. 27.4. hade Sonata Arctica konsert på Nosturin, och april avslutades som alltid med fantastiska Wappen, teknologernas största högtid.

Första maj var en ganska kall dag, men ändå dansade Rumpskakar glatt på till Humpsvakars tutande. Teknologföreningens prepkurs inleddes, och jag flängde omkring för att se att allt var som det skulle. Sista tenperioden kom och gick, mitt sommarjobb började, röstandet i Eurovisionens final gick helt uppåt väggarna, och Finland vann VM i ishockey. Jag och Tatu firade ettårsdag, och Studio90:s dansföreställningar var åter alldeles fantastiskt roliga. Candyman, Jäätelökesä och Drop it!

I juni var jag två gånger modell åt Stella och jobbade alla vardagar heltid på Promentor Solutions. Ett besök på Borgbacken och ett till Lekholmen hann jag med, samt en cykeltur till mina barndomstrakter på Degerö och några nätter av att följa med League of Legends Season one Finale på Dreamhack. Missionsfesten i Borgå tog upp ett veckoslut, och midsommaren som firades i Österbotten ett annat. Guddotterns födelsedagskalas inte att förglömma, där både jag och Tova för första gången hade med våra pojkvänner på ett familjeevenemang.

Juli inleddes med en veckas ledighet på Kumlinge och fortsatte med en tiltande ipod, ökande aktivitet på Magivärlden och "meh"-dagar på jobbet. Tatus farfars födelsedag firades i Kotka, och League of Legends genomförde sin server split i Europa, vilket ledde till ledsna miner i vårt spelargäng då vi splittrades mitt itu. Vädret har varit fint, men det vet jag inte mycket om eftersom mitt rum på kontoret inte har något fönster och är lika kallt från dag till dag. Sista veckoslutet hade vår pjäs Snövit är död? premiär på etnofestivalen Faces, och även om min bil beslöt sig för att tända "check your engine"-ljuset så var det ett fenomenalt veckoslut med både teatergruppen och Furahakören.


Vi är bara fem dagar in i augusti, men jag har redan hunnit godkänna ungefär 15 karaktärer på magiskolan, pm:at 5 andra över konstiga detaljer, och godkänna över 300 inlägg. Jobbet går långsamt framåt, men bara den här veckan har jag njutit av en utekväll med vänner och vänners vänner samt en sommarteaterföreställning på Sveaborg (Ronja Rövardotter). Om ett par veckor börjar grundskolorna, Tatus utbildning veckan efter det, Stellas utbildning veckan efter det, och min därpåföljande vecka. Snart dags att välja kurser, anmäla sig närvarande och ställa sig i ordning för ett halvår av studier, fester, Humpsvakars 50-årsjubileum, eventuellt hemifrånflyttande och en möjlig södernresa. Studielivet kallar!

No comments:

Post a Comment