Pages

Monday, August 29, 2011

Dag 23: Det här saknar jag

Det här är, igen, en svårare fråga i mina ögon. Det jag ofta saknar är säkerheten, den ultimata känslan att veta att allt ordnar sig. På resor med familjen är den känslan ofta närvarande, eftersom jag litar på att mina föräldrar sköter om saker och att jag bara måste följa deras ledning. På egen hand, i skolan eller på jobbet till exempel, saknar jag däremot väldigt ofta den känslan av säkerhet som säger att allt nog går bra. Kanske är det därför jag så ofta oroar mig för uppgifter, projekt och tenter.
För att gå ytterligare in på det abstrakta området så saknar jag ett större förråd av tålamod. Alltför ofta tar frustrationen överhand, något som nog varken jag eller de omkring mig gillar. Och för att slutligen vara lite egoistisk så saknar jag den tid och de pengar jag behöver för att resa till de många olika platser jag vill besöka.

No comments:

Post a Comment