Pages

Friday, November 16, 2012

Dag 21: Smeknamn jag har och varför jag har dem

Jag muttrade någon gång i tiden över att jag inte hade just något smeknamn alls, men under de senaste åren har jag plötsligt samlat på mig några namn som jag lystrar till.

Fadde kallades jag av några vänner i högstadiet och slutet av lågstadiet, men det namnet har fallit nästan totalt i glömska. Om jag råkar se någon gammal bekant kan det hända att det dyker upp, men de flesta av dem kallar mig bara Frida numera.

Leothil, mitt screenname, var från början en karaktär i min egna evighetslånga version av Lord of the Rings (böckerna, inte filmerna). Numera är det mitt ircnamn och namnet på de flesta karaktärer och/eller konton jag skapar till olika onlinespel, och också det namn jag är känt under på internet och i TäfLAN.

Lovelee var det första namnet jag fick i Humpsvakar, och vissa använder det fortfarande då och då.

Fanta är mitt nuvarande namn i Humpsvakar, och på ett sätt halva min identitet på TF.

No comments:

Post a Comment