Pages

Sunday, November 4, 2012

Tack Ubisoft

Glad och nöjd kom jag hem från spexets Sverigeturné och såg fram emot att börja spela Assassin's Creed 3, och vad är det första jag stöter på då jag väl knappat in aktiveringskoden? En meny på finska. Jag gick genast in i inställningsmenyn för att ändra det, men de enda språkval spelet låter mig påverka är det talade språket i spelet och textningen till det. Ingenstans finns möjligheten att ändra menyspråk till något annat än det språk som talas i landet man befinner sig i, så tills en uppdatering kommer får min Xbox tro att jag befinner mig i England.
Bra jobbat, Ubisoft, verkligen bra gjort att tro att alla vill spela ett spel på det lands språk man befinner sig i. Mycket Amerikanskt och modernt att inte ens ge oss möjligheten att ändra den inställningen.

No comments:

Post a Comment