Pages

Sunday, January 27, 2013

Underbara UK

Tystnaden som uppstod i bloggen då jag åkte iväg till Karis bryts nu fyra dagar senare då jag har återvänt hem. Just nu lider jag av den gemenskapskrabbis som alltid uppstår efter Ungdomens Kyrkodagar, men för en gångs skull sitter jag inte och önskar att det hållit på längre. I stället sitter jag och känner mig så otroligt glad över allt jag var med om under veckoslutet. Plenumdiskussionerna var väldigt givande, att få sjunga med kompbandet kändes fantastiskt, och kaffet i cafét smakade lika bra som det alltid gör.
Som temagrupp i år hade jag valt att gå och lyssna på Fredrik Portin som talade om sina tankar om att som präst vara gift med en ateist. Han hade många fina och väldigt kloka tankar, vilka gav mig mycket "food for thought". Dessutom råkar han ju vara en alldeles ypperlig talare.
Mycket annat rymdes också in under UK, till exempel paneldebatten Det gäller livet där det talades om hur man kan hjälpa utslagna ungdomar och unga vuxna (otroligt fin diskussion!) och naturligtvis Fria Förmågors Kväll där UK för sista gången fick njuta av en äkta bröderna Särs-musikal. Matias, den äldsta Särsen, var med på UK för sista gången (han faller för åldersstrecket) och hade skrivit ihop den roligaste musikalen jag hittills sett bröderna framföra. Pontus framförande av Du måste fimpas och Matias sång Känn ingen sorg för mig Raseborg lockade fram öronbedövande applåder, och delegaterna kommer nog sent att glömma Dansa Lonely Style.
Dansa Lonely Style
Men främst är det ju ändå personerna som gör UK till vad det är. Det finns så många personer jag träffar så gott som endast under UK, men ändå lyckas man på något sätt forma väldigt starka band till dem. Gemenskapen håller i sig år efter år och bara utvidgas till att inkludera ännu fler personer.
Ni som delade ut kramtejp, alla i kompbandet, det fina presidiet, mina medförfattare till 50 shades of UK klockan halv ett på natten, och alla ni andra deltagare - tack! Jag hade ett fantastiskt veckoslut!

Malin provar på Angry Björns-spelet
Erikas fina kommentar lyste upp min kväll!
Bilderna i inlägget är tagna av varierande personer, inkluderande mig själv, Patricia, Fredrica och Ninni.

1 comment: