Pages

Wednesday, May 22, 2013

Showdance, föreställning 1

Idag var det dags för ett av vårens mest efterlängtade program, nämligen vår första show med min showdancegrupp! Passligt nog vaknade jag med näsan täppt och halsen alldeles öm, men på något sätt repade jag mig under dagen. Efter showen, då adrenalinet börjat sjunka undan igen, återkom dock besvären, så vi får de hur det blir imorgon då våra två följande föreställningar äger rum.

Själva föreställningen gick bättre än många i gruppen förväntat sig, med tanke på att vi gjorde färdigt vår andra koreografi igår strax innan genrepet. Visst finns det saker att förbättra på, men det har vi chansen till nu! Morgondagens shower kommer att bli alldeles fantastiska!

Efter två svettiga danser är det kanske förståeligt att ens showmakeup börjar rinna ut lite grann. Efter att ha suttit ett par timmar på restaurang med dansgruppen och sedan ha gått hem i regnet är det ännu mer förståeligt. Ändå kunde jag inte låta bli att gapskratta då jag kom hem och såg mig själv i spegeln. Jag såg ut ungefär som en misslyckad emo. Bättre lycka med makeupen imorgon..!

Emobild because I can.

1 comment:

  1. Som vanligt, då, med dansen som blev klar sent.. =) Also, en typ som har gått på Lärkkulla ser ut som en emo-Tatu :D

    ReplyDelete