Pages

Friday, May 24, 2013

Showdance, föreställning 2 och 3

På torsdag morgon vaknade jag med flunssan i värre skick än den varit dagen innan, vilket inte var särskilt idealt med tanke på att jag hade ett styrelsemöte, en grupptent och två dansföreställningar att klara av samma dag. På sätt eller annat lyckades jag stiga upp och enligt bästa förmåga ignorera min täppta näsa, vilket inte är det lättaste före klockan sju på morgonen. Morgonmötet gick ändå bra, tenten gick (väl) okej och jag hann till och med till Stoa i såpass god tid att jag inte behövde paniksminka mig och hann gå igenom danserna innan föreställningen började.


Att dansa på scen är ju, som jag nämnt ett antal gånger, alldeles fantastiskt. Trots att huvudet var tungt gick föreställningarna bra, fast det kändes som om jag saknade en del energi i vår andra dans. Den tredje och sista föreställningen gick som vanligt bäst för min del, men det återstår att se hur det gick för hela gruppen så snart videon från showerna kommer upp på facebook. Vår danslärare Nikke verkade åtminstone nöjd och fiilisen i gruppen var bra, vilket trots allt är det viktigaste! Förhoppningsvis ses vi ännu nästa år i samma grupp.



No comments:

Post a Comment