Pages

Tuesday, June 25, 2013

"The sun is strong, it's hot as hell below"

Till mitt sommarprojekt hör regelbundna träningspass som jag hittills utfört antingen i mitt och Tatus sovrum eller i vardagsrummet. Ingendera har alldeles utmärkt med utrymme, och det var Tatu som föreslog att jag någon gång kunde prova på att träna på balkongen. Eftersom det idag var dags för yoga tog jag fasta på hans förslag och drog igenom hela träningspasset ute i solen.
Det var skönt med friskare luft som rörde på sig mer än inomhus, men trots att solen redan börjat sjunka på himlen märkte jag att den nog fortfarande gav ifrån sig en hel del värme. Innan jag var halvvägs igenom passet var jag genomsvettig, och då det utlystes vattenpaus såg mitt ansikte ut som om jag nyss stigit upp ur poolen. Nå, en uppfriskande upplevelse var det åtminstone! Fortsatta träningspass utomhus kommer däremot att dras då solen sjunkit mer än den hade idag.

No comments:

Post a Comment