Pages

Saturday, August 3, 2013

Assembly

Finlands största LANparty Assembly körde igång i torsdags, och igår tog jag och Tatu oss ut till Hartwall Areena för att hälsa på bekanta och få oss en snabb dos av evenemanget. TäfLAN hade på någon konstig väg ordnat så att alla intresserade medlemmar hade möjlighet att gå backstage och träffa arrangörerna. Av dem fick vi höra bl.a. hur de planerar och upprätthåller det enorma nätverket på arenan och fick ta oss en titt på utrymmena där AssemblyTV planeras, spelas in och redigeras. Mycket intressant alltihop!

Eftersom Jimm's PC Store fanns på plats i arenan och flera olika märken sportade med specialpriser passade jag på att skaffa mig ett nytt headset: Qpad QH-90. En av killarna bakom disken beundrade min Creeper-skjorta såpass mycket att han kastade en grön Angry Bird åt mig med hälsningen "sulla on kyllä sen verran hieno paita, että otapa tässä creeper-värinen angrybird". Pluspoäng och direkt humörförhöjning!



No comments:

Post a Comment