Pages

Tuesday, October 1, 2013

Day 10 - Your favourite song

Hur förväntar någon sig att jag ska kunna välja min favorit bland alla fantastiska Disneysånger?! Det finns så otroliga många fina låtar som alla på sitt egna sätt skulle förtjäna sin förstaplats och jag kan inte förmå mig själv att välja ut bara en bland dem. Här kommer därför en lista på några av de (enligt min åsikt) bästa låtarna Disney har producerat. Jag utelämnade dock kärlekssångerna och "villain songs". De kommer i senare inlägg!

Circle of Life (Lejonkungen), We are One (Lejonkungen 2), Under the Sea (Den Lilla Sjöjungfrun), I'll Make a Man out of You (Mulan), The Bells of Notre Dame (Ringaren i Notre Dame), Strangers Like Me (Tarzan), Belle (Skönheten och Odjuret), Chim Chim Cheree och Feed the Birds (Mary Poppins).

Tatu valde I'll make a man out of you.

No comments:

Post a Comment