Pages

Friday, January 17, 2014

Ett ögonblick

Jag sitter på busshållplatsen i Otnäs och väntar på 550:an. Veckans andra gympass (endast muskelträning vill det säga) ligger bakom mig tillsammans med en nöjd känsla av att nästa gång kunna höja workouten till följande nivå. Det här att se sitt träningsprogram och näringsintag som ett spel passar verkligen mig, achievementjunkie som jag är, eftersom lockelsen att ge sig själv lite XP kan väga högre än lockelsen att köpa något sött och gott. Hittills har det fungerat ganska bra, förhoppningsvis kan jag hålla mig i fortsättningen också.

Kylan och snön har äntligen hittat till Helsingforsregionen, så det känns som riktig vinter och inte november. Med min favoritvinterjacka och varma stövletter behöver jag inte frysa utan kan njuta av den friskhet som kylan fört med sig. Det är något av det bästa med vintern: det känns nästan som om man kan dricka luften!


No comments:

Post a Comment