Pages

Wednesday, September 10, 2014

Livbox september

Månadens Livbox anlände igår och gjorde mig extra glad över min lediga förmiddag idag, som nu ägnades åt att öppna paketet och beundra produkterna. Förutom de vanliga produkterna hade de dessutom lagt med en rabattkupong till L'Occitane som jag ska försöka komma ihåg att använda. Jag är väldigt dålig med rabattkuponger.

Katy Perrys Royal Revolution lanserades riktigt nyligen och har en alldeles underbar, mjuk doft. Främst känner jag av vanilj och jasmin, även om den påstår sig ska ha sju ytterligare dofter. Fast jag brukar nu aldrig vara bra på att urskilja enstaka dofter i en blandning. Kändisparfymer brukar inte gå hem hos mig, men den här kan jag absolut tänka mig köpa!

L'Oréal Paris Skin Perfection day moisturiser är enligt förpackningen tänkt för 20-30-åringar, så åtminstone passar jag målgruppen. Jag testade den faktiskt i morse men tycker inte den kändes något annorlunda än vilken som helst annan ansiktskräm. Få se hur det känns efter en lite längre användningsperiod.
Lumene Clear it up! ansiktsgel ska vara djuprengörande och kunna användas som sminkborttagninsmedel. Den ska också ta bort extra oljighet och orenligheter utan att torka ut huden. Hittills har ingen produkt som hävdar att den inte torkar ut huden inte fungerat för mig, men vem vet om det här är undantaget som bekräftar regeln.

Nivea Lip Butter Blueberry Blush har visserligen en söt förpackning, men jag har redan fler läppomador än jag behöver. Den doftar också lite för starkt av blåbär för min smak, och så måste man ju kladda ner fingret varje gång man vill använda den. Ingen favorit.
L'Occitane Shea Butter Hand Creme har jag använt tidigare och kan vittna om att fungerar! Jag hade en exakt likadan tub, och kan berätta att den var en välsignelse att ha med i skolväskan under vintern då händerna så lätt torkar ut. Rekommenderas!
L'Oréal Paris Elnett Satin hårspray vet jag att åtminstone min kämppis använt mycket, så den kan ju inte vara helt dålig. Fast med mitt glatta hår är det alltid ett underverk då en frisyr hålls på plats längre än ett par timmar...


Inte en helt dålig box denna månad, även om de verkligen kunde sluta skicka mig läppomador för några månader framöver ( hej #firstworldproblems?). Jag ska prova Lumenes gel ikväll och kanske orka fixa mitt hår lite grann imorgon för att testa hårsprayen.

No comments:

Post a Comment