Pages

Friday, July 31, 2015

Ibland kan man vinna en picknick

I juni fångades flera Helsingforsbors uppmärksamhet av det nya företaget Feddy. Dess grundare lyckades hitta en hittills tom nisch som jag faktiskt inte förstår att inte har fyllts tidigare: via Whatsapp eller sms kan man anlita Feddys kurirer att leverera (nästan) vad du vill till en plats inom deras utdelningsområde. Orkar inte ta dig till McDonald's på söndagsmorgonen? Skicka ett meddelande till Feddy och få din Kerrosateria hemlevererad. Behöver du en kragskjorta direkt efter jobbet men hinner inte själv på shoppingtur? Få leverans till din jobbplats. Det enda (såvitt jag vet) de inte levererar är alkohol pga. lagstiftningen.

Det bör kanske nämnas i det här skedet att det här inlägget inte på något sätt är sponsrat av Feddy. Jag tycker bara att företaget har lyckats hitta på en helt fantastisk idé som fler bör höra om!

Då deras Facebooksida nådde 1000 likes lottade de ut en 50€ picknickkorg bland alla gillare. Gissa bara vem som råkade vinna den!

Foto från Feddys Facebooksida.

Jag fick själv välja både picknickkorgens innehåll och vilket datum jag ville ha picknicken. Efter lite exceljumppande valde jag ett datum i början av juli och skickade inköpslistan åt Feddy, samt bjöd enligt deras instruktioner med två kompisar. Som ni kan se nedan får man en hel del för 50€! Bland annat festade vi på vattenmelon, persikor, jordgubbar, vindruvor, kycklingcaesarsallad, smoothies, kanelbullar, brie och baguette. Korgen allting packats i fick jag behålla, likaså en filt som företaget köpt åt oss att sitta på.





1 comment: