Pages

Wednesday, July 29, 2015

Livbox juli

Oj vad månaden flyger förbi! Månadens livbox anlände för nästan en månad sedan, och först nu har jag hunnit testa alla produkter i den.


Månadens färg var en vacker grön, och produkterna rörde sig mellan allt från topp till tå.


Min klara favorit av denna månads produkter var faktiskt en som jag fick för att jag beställt på Livbox så länge. Clarins Instant Light Natural Lip Perfector läppglans är lätt att applicera, sitter bra på läpparna och känns inte klibbig som många andra läppglans gör. Färgen är ju dessutom alldeles perfekt för sommaren!

Klorane Gentle Dry torrshampoo är väl okej, men fungerar inte lika bra i mitt hår som t.ex. Bangerheads och Osis+ produkter.
Schwarzkopf professional Essensity Color & Repair shampoo och balsam har inte känts som om de fungerar i mitt hår de heller. Min skalp har känts torr efteråt, och en dag senare ser håret lika smutsigt ut igen.
Lumene Body Refresh Koivu & Hunaja fotkräm tyckte jag först doftade ungefär som tigerbalsam. Krämen känns skön på fötterna och är tillräckligt tunn för att snabbt sugas upp av huden, så att man inte går omkring med krämiga fötter någon längre stund.


Neutrogena Visibly Clear Stress Control foaming wash har jag lite blandade känslor gentemot. Neutrogena har ett gott rykte, men jag har aldrig tyckt att deras produkter riktigt fungerat för mig. Min hud känns alltid torr efter att ha tvättat ansiktet med det här skummet, och ingen klar förbättring syns ännu. Jag ska trots det ännu ge det en chans en lite längre tid.
La Roche-Posay Lipikar Gel-fluide hudkräm var, som namnet säger, mer gelliknande än salvaliknande. Den kändes dock bra på huden, men var inte särskilt dryg.
Och sist men inte minst Hula Baby I'm Berry the Bomb nöt-frukt-honung-energistång. Jag är skeptisk till alla "enkla mellanmål" som tutas ut på marknaden, men åtminstone var den här riktigt god i stället för att smaka konstgjord som så många andra. Trots att jag inte är ett fan av tranbär slank den här stången ner väldigt snabbt.

Det var denna månads Livbox! Ganska snart borde augusti Livbox anlända, men jag ska försöka att inte ta en månad på mig även med den.

No comments:

Post a Comment