Pages

Friday, October 16, 2015

Livbox oktober

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg blir det här min sista Livbox på ett tag. Produkterna har börjat upprepa sig lite grann, och då jag dessutom har en hel del produkter jag vet att jag vill prova på känns det onödigt att fortsätta få produkter som eventuellt (antagligen) överlappar de jag använder.

Men till saken! Oktoberboxen var vackert guldfärgad och förde tankarna till höstlöven som nu börjat färga staden gyllene.



Den innehöll tre riktigt nya produkter och fyra som redan funnits på marknaden en tid. Dessutom hade de lagt med en liten extra present åt mig som beställt boxen redan en längre tid!

Schwarzkopf Professional BC Bonacure Moisture Kick och BC Bonacure Color Freeze är (juh) båda hårprodukter. Color Freeze ska skydda håret mot värme och hjälpa färgpigment att grabba tag i hårstråna. Jag är inte säker på hur aktuellt det är för mig som bara har slingor och inte helfärgat hår, men någon i bekantskapskretsen kanske har nytta av det. Moisture Kick å sin sida ska hjälpa torrt hår att återfå sin naturliga fuktighetsbalans. Det låter mer som något för mig, som brukar ha ganska elektriskt hår på vintern!
L'Occitane Almond Shower Oil suckade jag lite åt då jag såg den, för jag har minst två andra shower gels av L'Occitane som jag inte ens hunnit ta i bruk ännu. Att det är en duscholja är jag inte heller så förtjust i, för sådana jag testat brukar inte kännas som om de tvättar huden, snarare bara sköljs bort direkt. Få se hur länge den här ligger i skåpet...
SkinGain var en överraskning och något jag inte hört om tidigare. Förpackningen innehåller en kollagenblandning i pulverform som man ska lösa upp i vatten och dricka. Det ska hjälpa din hud om den lider av någon slags problem, t.ex. extra torr eller pigmentfläckar, och också stärka naglarna och håret. Enligt instruktionerna rekommenderas en till två portionsförpackningar per dag, i boxen följde alltså en sådan med. Produktens slogan verkar vara "Kauneus tulee sisältä päin!". Hmm, var har jag hört det förut..?
Vaseline Essential Healing Spray är en bodylotion i sprayformat. Den doftar åtminstone gott, men jag är skamligt dålig på att använda bodylotions. Jobbar på det!
Lumene Nude Perfection Glow foundation passade min hudfärg riktigt bra, men jag tyckte inte den täckte lika bra som den foundation jag för tillfället använder. Det står dock att den här ska vara väldigt lätt på huden, så det kanske beror på det. Efter ett par testomgångar har den suttit riktigt bra på huden, och rinner inte av som riktigt dåliga foundations gör.
Pepsodent White Now Gold vet jag inte om jag kommer att ta i bruk. De tandkrämer jag hittills testat som har något extra whitening-stuff i sig har jag a) inte tyckt om smaken på och b) inte tyckt att känts bra på mina tänder. Den här kan ju för all del vara annorlunda, men jag är ganska kinkig med vad jag stoppar i munnen, så det kan hända att den får flytta till någon bättre behövande.
Och här är extraprodukten jag fick: Bellápierre Shimmer powder Champagne! Bellápierre tillverkar en hel del mineralmakeup, och den här ska gå att använda till lite allt möjligt: som highlighter, ögonskugga, eyeliner, och till och med blandad i nagellack, puder eller läppglans för att ge lite extra skimmer där man vill ha det. Jag har faktiskt inte testat den ännu, men ser mycket fram emot att göra det! Mineralmakeup brukar fungera bra med min hy!

Det var månadens, och, för en obestämd tid framöver, min sista box. Lite bra, lite dåligt och en del meh.

No comments:

Post a Comment