Pages

Friday, November 6, 2015

En bild i timmen

Jag har ganska länge haft lust att skriva ett sådant här inlägg, så igår tog jag spontant och gjorde slag i saken. Eftersom jag inte har några kurser på Aalto är mitt dagliga liv högst oregelbundet för tillfället, så det här är inte på något sätt och vis en typisk dag i mitt liv.

(Fast...om inget riktigt är regelbundet är alla dagar väl lika typiska?)


10:00 En dryg timme efter uppvaknande satt jag på tåget på väg in till stanför att intervjua Johannes församlings kyrkoherde för mitt diplomarbete.


11:00 Klar med intervjun! Morgonsolen lyste fint bakom Johanneskyrkan.


12:00 Efter att ha promenerat runt i Ulrikasborg och Rödbergen var det dags för lunch på Brooklyn Café. Om jag bara ska rekommendera ett café i Helsingfors måste det nästan bli det här; undangömt i ändan av Fredriksgatan med några få bord, men ack så stämningsfullt! Ägarna är två amerikanska systrar, och man får hiskeligt gott kaffe och härliga bagels, för att inte ens tala om deras cupcakes!


13:00 Lite mer promenerande förde mig till Kajsa-biblioteket i ett tappert försök att få lite dippastuff gjort.


14:30 Råddiga anteckningar.


16:00 I tåget på väg hem. Första gången på länge jag åkte i en av de gamla närtågsvagnarna, för väldigt länge har jag lyckats pricka de nya.


16:30 Bonusbild eftersom jag bara tog en bild i intervallet [14:00 15:00]. En hjärtformad potatis!


17:00 Hem från butiken till två nyfikna katter.


18:00 Avnjuter senaste avsnittet av QI med kaffe och hembakt kex.


19:00 Lite Argi+ för att pigga upp kvällen! Jag färdigställde ett underkapitel och bad Tatu läsa igenom det.


20:00 Gina chillar bredvid en nyinköpt Nemibok jag hittade på ett antikvariat.


21:00 Jag insåg vad dagens datum var! Remember, remember, the fifth of November...



22:00 Paus i filmen för iskaffe och Tumblr. Älskar den här glasmuggen som jag hittade på loppis!


23:00 Soffchillande med min filmtittningskompanjon. Sedan började nattförberedelserna, och min femte november var slut.

1 comment:

  1. Jag måste också nån dag göra ett sånthär inlägg :D Så roliga är de ju!

    ReplyDelete