Pages

Wednesday, December 2, 2015

Book colour tag!

Vad göra då man är sjuk och utan energi men känner på sig att ett blogginlägg vore på sin plats? 

Man fyller i en lista!

De som läst min blogg en tid torde veta att jag gillar listor. Det märks också av hur många inlägg som är taggade med just "lista". Den här listan kommer egentligen från booktube, men då jag inte är någon vloggare gör jag den i textform i stället. Som rubriken säger handlar det om böcker och färger! Alla frågor besvaras utgående från färgen jag väljer, så även om frågorna låter väldigt allmänna är utbudet ändå begränsat.

1. Choose a colour. Välj en färg.
Utan att ha tittat på min bokhylla på en stund väljer jag gul. Gul som Hufflepuff!

2. Show all your books in that colour. Visa alla dina böcker i den färgen.
Hoo boy. Okej!


Här är mina vackra böcker i olika nyanser av gult (och en katt). Tretton stycken, så det kunde vara värre.

3. Separate colour by read/unread. Dela in färgen i lästa och olästa böcker.
Det var ganska lätt:


Jag försöker ha så få olästa böcker i min bokhylla som möjligt. Just nu är de flera än de någonsin varit, men bara jag får alla biblioteksböcker lästa ska jag börja jobba på det!

4. What book do you want to read the most? Vilken bok vill du helst läsa?
Då jag bara hade en oläst blev frågan väldigt lätt, men jag tror att Carry On oberoende skulle finnas högt på min lista.

5. What is your favourite book? Vilken är din favoritbok?
Harry Potter och Fången från Azkaban. Förutom min favorit i denna hög är den också min favorit av Potterböckerna.

6. What is your favourite book cover? Vilket omslag är din favorit?


Unseen Academicals! Se bara på det galna fotbollslaget Unseen University lyckas sätta ihop!

7. What is you least favourite book cover? Vilket omslag tycker du minst om?


Inte är det egentligen något större fel på omslaget, men ganska tråkigt är det ju nog. Min åsikt kan dock färgas av att jag inte var överdrivet förtjust i boken.
(Jag vet att pärmen är mer röd än gul. Deal with it.)

8. What is a book you want to buy? Nämn en bok du vill köpa.

Bild från Book Depository.

Sourcery är en av böckerna jag saknar i mitt Pratchett-bibliotek.

9. What is something near you/on your bookshelf? Vad är något nära dig/på din bokhylla?

Något gult, alltså.

Saxen låg bredvid min dator, medan hama-Belle, som min syster gjort, vaktar bokhyllan!

Tagg den som vill!

1 comment: