Pages

Monday, December 28, 2015

Några favoritjulklappar

Julen kom och gick (eller går om ett par veckor, beroende på hur man ser saken) och förde med sig en hög presenter. Det var lite spännande att jag och Tatu fick ungefär lika mycket gemensamma gåvor som jag fick individuella, men vi brukar som tur vara bra på att dela på saker. :)

Vår gemensamma hög

Jag ids inte räkna upp allt jag fick i julklapp i år, utan har i stället valt ut mina favoriter, som kan beskådas nedan!


  • Den kombinerade pokémon-HP-tavlan har min syster broderat och söker just nu en plats på våra väggar.
  • The Darkest Minds av Alexandra Bracken och The Atlas of Middle-earth av Karen Wynn Fonstad fick jag av mina föräldrar, som sannerligen vet vad jag uppskattar i bokväg!
  • Sex Notsjö-shotglas i originalförpackning hade Tatus mamma hittat åt oss
  • Bosch MultiTalent-köksmaskinen var verkligen precis vad jag behövde, och jag ser mycket fram emot att prova den! Tatu hade visst lyssnat på en del av mitt muttrande. :)
  • Frukostsetet fick vi av Tatus mamma och ser alldeles underbart ut!
  • Muminmuggarna var en gåva av mina föräldrar, och Iittalamuggarna kom från två av våra vänner
  • Min systers sambo visste att vi behövde en HDMI-splitter och levererade starkt
  • Good Omens av Terry Pratchett och Neil Gaiman låter som en alldeles underbar humorbok. Min syster gjorde ett gott val!
  • A Connecticut yankee at King Arthur's Court av Mark Twain har jag viljat läsa sedan jag för första gången läste Don Rosas Kalle Anka-serie som baserar sig på just den boken. Tusen tack till min kompis Wille för den!

Och sist men inte minst...


... en låda med hundra kakaopåsar som Tatus pappa lagt vantarna på. Jag undrar hur länge det kommer att ta oss att dricka upp dem!

2 comments: