Pages

Thursday, December 3, 2015

Ommöblering

I tre månader har vi nu bott i Dickursby. Då börjar det väl vara dags att kasta om vardagen och skjuta runt möblerna lite.
Inte?
Det var åtminstone vad vi gjorde idag. Inte något stort projekt, som tur, utan något vi bara skjutit upp att göra en tid. För någon månad sedan kastade Tatus jobb ut en stor mängd lundiahyllor, och han passade då på att nappa med sig två stegar och en bunt hyllor hem. Jag visste redan var jag ville ha dem: i sovrummet, så att en bredare hylla kunde bli mitt nya datorbord. Hur vi sen skulle få både mitt piano och mitt nuvarande dator-/smyckes-/förvaringsbord att rymmas krävde lite pusslande, men jag tycker slutresultatet blev riktigt bra.


Pianot och bordet får dela på en stol, men det borde inte ställa till med några problem! Nu har jag lite av ett eget hörn med datorn också, och morgonsolen borde inte störa mig lika mycket längre. Hyllorna gapar än så länge ganska tomma, men snart nog fylls de med böcker. De böcker ni kan se i hyllan är de jag för tillfället har lånat från biblioteket. Jag funderar också på att hämta min lammsamling från föräldrarnas, och de skulle i så fall få bo på en av hyllorna (vi talar över 30 mjukislamm av varierande storlek).


Här kommer jag att trivas!


1 comment:

  1. vad bra det ser ut! Måste komma och hälsa på nån dag så jag får se det påriktigt :D

    ReplyDelete