Pages

Tuesday, January 12, 2016

Träningsstart!

Jag vet, jag vet, hur kliché är det inte att börja året med ett nytt träningsprogram? Men för mig är det delvis en slump att det råkar falla på det nya årets sida. Jag var så gott som konstant flunssig hela hösten och blev bättre först då julen stod för dörren. Dansträningarna med Rumpskakar var egentligen den enda regelbundna träningen jag höll på med, vilket inte är särskilt mycket, och även dem tvingades jag emellanåt stå över då flunssan var värre. Nu hoppas jag dock att den värsta förkylningen lämnar mig i fred för resten av vintern! Kylan tycks ha gjort mig friskare, så jag hejar på det traditionella vintervädret!

Eftersom jag redan en längre tid varit nyfiken på FIT-paketen som Forever erbjuder, passade jag på att spendera en del av min skatteåterbäring på de två första delarna i serien som en julklapp åt mig själv. Jag hoppas att ett schemalagt program ska hjälpa mig att komma igång med träningen igen, för är det något jag borde jobba på är det min självdisciplin. Och att jag berättar om saken här binder ju mig också på ett helt annat sätt till att faktiskt följa programmet! Passligt nog kör Forevers kontor i Skandinavien en Get Forever Fit 2016-kampanj just nu, så från den synvinkeln tajmar jag min start ganska bra!


Jag vet att det var många i den finlandssvenska bloggvärlden som under hösten klagade på mängden inlägg om C9, men ärligt talat bryr jag mig blanka f*n i vad någon annan har för åsikt om det. Ett färdigt program tror jag är något som passar mig och kan hjälpa mig att komma igång med träningen igen. Det behöver inte vara den optimala lösningen för alla, men jag vill gärna ge det en chans. Att jag inte har råd med gymkort för tillfället (alla som finns på rimligt avstånd hemifrån är sjutusans dyra då man inte har någon regelbunden inkomst) motiverar ju också mig att hitta träningsformer jag kan göra hemma.

Riktigt i början av hösten lyssnade jag på ett föredrag av Jenna Pärssinen, som tävlar i body fitness, och hennes erfarenheter av FIT-programmet. Hon var väldigt positivt inställd till träningspassen som finns i F1 och F2, och sade att redan det första passet hade gjort henne alldeles utmattad. Hon tyckte också att de utvecklade konditionen och stärkte mellangärdet mer än hennes vanliga gymträningar gjort. För att låna hennes ord, "aiemmin salilla (...) lihakset olis kestäny, mutta kunto loppu kesken," så numera kör hon FIT-träningarna och gymträning om varandra. Jag verkar med andra ord ha en riktigt ordentlig ass-kicking på kommande!

Imorgon kör jag igång! Spännande ska det bli!

Gina var nyfiken på lådorna och poserade så fint att jag måste fota henne. <3

2 comments: