Pages

Thursday, April 14, 2016

Efter Tid

Det är nog för stunder som den i lördags jag lever. Att få sjunga och framföra ett budskap framför en intensivt lyssnande publik, och se hur vissa låtar lockar fram tårar i deras ögon medan andra stunder får dem att skratta. Våra resväskor gjorde tydligen sitt jobb då flera efteråt undrade vad vi haft i dem, och likaså verkar våra karaktärer ha kommit till sin rätt. Jag själv upplevde att jag reste genom vår föreställning och hoppas publiken delade den känslan. Men oj så jobbig Hide and Seek var att sjunga då tårarna hotade att tränga fram och halsen ville snöras ihop av alla känslor. Mitt solo i En stund på jorden fick jag också "power through" emellanåt för att inte överväldigas. Men vilken show det blev, vilken upplevelse!


Vår setlista för de som missade konserten eller bara vill kolla upp vad vi sjöng:

  1. Because (The Beatles)
  2. Run run run (The Real Group)
  3. Night Yoik (arr. Frode Fjellhem)
  4. Sen en tid tillbaka (Melissa Horn)
  5. Underbart är kort (Monica Zetterlund)
  6. Vårens första dag (Laleh Pourkarim)
  7. Hide and seek (Imogen Heap)
  8. The Circle game (Joni Mitchell)
  9. Dalen (text av Solveig von Schoultz, arr av vår fantastiska dirigent Hanna Kronqvist)
  10. En stund på jorden (Laleh Pourkarim)
  11. Ring them bells (Bob Dylan)


No comments:

Post a Comment