Pages

Tuesday, April 5, 2016

Träningsstart vol 2!

Efter att ha blivit sjuk i början av februari lyckades flunssan behålla sitt grepp om mig i över en månad. Efter att flera gånger ha försökt börja träna då jag kände mig bättre, bara för att bli sjukare igen, kapitulerade jag inför sjukdomen och lät bli att försöka ta tag i träningen tills jag varit frisk i åtminstone en dryg vecka. Sedan mitten av mars verkade flunssan dra sig undan, så nu ett par veckor senare var det dags att försöka kicka igång träningen igen.

I januari testade jag som bekant Forevers C9-program och hade då tänkt fortsätta med följande del i deras FIT-program, F1. Flunssan satte dock stopp för de planerna, så F1 har fått vänta fram tills nu. Programmet ser bra ut åtminstone i mina ögon: två ordentliga måltider, en proteinshake och två mellanmål per dag, vilket faktiskt är mer än jag normalt sett har ätit. Det som (antagligen) gynnar mig mest är dock det färdiga träningsprogrammet för F1:s 30 dagar. Jag är ytterst dålig på att få iväg mig själv på träningspass, men har jag ett schema att följa går det tusen gånger lättare. Jag ska dessutom försöka köra träningspassen genast i början av dagen så att det inte blir och hänga över mig under dagens lopp.

Igår var min första dag av programmet, och jisses så totalt utmattad jag var efter träningen! Benen och rumpan fick sig en sjutusans omgång, och idag känns det minsann. Promenaden jag tog i morse löste dock upp de värsta knutarna efter natten, men vi får väl se hur bra det går att dansa ikväll...

Peppad så här långt, förhoppningsvis håller det i sig!

Måndagsmorgonen var uppmuntrande solig!

No comments:

Post a Comment